tirsdag 15. mars 2011

FORANDRING

Nå begynner forandringen. Vet ikke om jeg gleder meg, eller gruer meg. Helst begge deler. Jeg har nå i flere år kjempa meg igjennom tunge depresjoner,fæl angst og tunge følelser som har bygd seg opp gjennom livet. Det jeg velger å kalle det lille helvete, virker lett i forhold til det jeg nå skal fullføre.

Det viser seg slik at alt jeg har kjempet meg ut av, har vært toppen på fjellet. Nå kommer alt som har ligget under, og vært grunnen til all sykdom. Jeg tok mot til meg, og ba om hjelp fra mine behandlere. For denne kampen klarer jeg ikke alene.

Det handler om å få andre personers perspektiv på tanker som har låst seg fast i ett evigvarende mønster. Jeg vil tilbake til livet, og det å få leve. Jeg må gjøre jobben selv, men trenger hjelp. Hadde en visst svaret på alt, hadde man ikke trengt hjelp.

Jeg streber etter dette:

Og jeg fikk høre noe annet idag. En skal prøve å skrive tre små positive ting en har fått til i løpet av dagen, for å bedre ens syns på seg selv, og kanskje innse det positive man gjør. Tre ting synes jeg høres ufattelig mye ut, så lav tro har jeg på meg selv.Og det er ikke lov til å snu alt til noe negativt. Kun en ting uten å si noe negativt om det! Har nå bestemt meg for å prøve med en ting til og begynne med!

1. Kommet meg ut døra med hunder

Hva synes du om å ta tak i vanskelige ting?




Linda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar