tirsdag 29. november 2011

snart jul, og mange følelser

De siste ukene har jeg hatt energi lik null. Har tvingt meg ut døra på forskjellige aktiviteter selv om formen tilsier sofaen. Jeg lar ikke det ta knekken på meg. Noen mener jeg bare burde ligge, og det har jeg prøvd. Det slår helt feil. Bedre å holde ett visst nivå aktivitet. Jeg komemr meg ikke noe særlig på trening, og det irriterer meg mest. Etter jeg meldte meg inn og hadde masse motivasjon, ble jeg sjuk i to måneder. Etter det er alt tungt.

Oppå det hele igjen, begynner angsten og en viss tomhetsfølelse og dra seg ufrivillig på. Det er bare en grunn til det, og det er at jula nærmer seg. jeg har aldri likt jula, ikke før nå egentlig. Og det kun takket være mannen min <3 MEN, alikevel trenger alle de følelsene seg på. Nesten hele desember bruker på å være en shit måned, med masse grubling, sinne, litt glede og masse tårer da ingen ser.

Tenkte spesielt over idag, da jeg satt i bilen i lena. Folk er helt tullete. Det føles som jeg ikke passer inn, og at ingen ser meg eller for den del. Alt bare raser forbi. Sett oventil, ser vel alle folk og biler ut som masse hysteriske maur som presser seg frem, og sloss om den siste kvisten. Tenk om alle bare hadde tatt seg 5 minutters pause til å puste.

Det som redder meg fra denne hektiske tida, er når jeg og gubben er ute å trener bikkjer. Det er så herlig, og for en frihetsfølelse! Jeg som alltid har vært redd for å gå ut døra omtrent, har begynt og kose meg ute. til og med i mørket bare gubben er med <3 herlige hundevesener som alltid er der og gjør deg glad, og de er glade for å se deg! Og en annen tankefjerner er strikkinga. Kanksje komisk, men nytter ikek strikke om du gråter eller er folkevill. Det blir ikke pent:p

noen få MÅL fremover :

-klare å reise på mange overnattingsturer med mann og hunder. helst hele året.
-komme igang med treningen
-lære å puste (høres enkelt ut sant?;))
-bli flinkere til å si nei

Deilig å faktisk ha noen mål her i livet. Det hjelper stort i tunge tider. Humøret holdes greit enda oppi følelsekaoset med ett siste mål: DETTE SKAL JEG KLARE! :)

linda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar